Saturday, December 4, 2010

HARI YG BOLEH DIKATAKAN X BAIK :(

dEMAMDEMAMDEmamDemam!!!
arghhh!!!

org putih cakap:Fever
boleh dikatakn dlm setahun x terkira demam aku..nanti kejap,1,2,3,4,5....tu bru skit mmg x boleh dikira aku demam.Setiap  kali demam le nak dpt perhatian dri my mum (hahaha)...tpi hri2 lain pon dapat gak layanan istimewa..Aku dah telan la panadol yg dianggap berkesan dalam tV tu cakap..betul ker??
harap2nyer esok hari lebih segar,nyaman,dan lain2 lgi dan hilang terus menurus dri bdan aku.Dah la kerja melambak yg belum disettelkan,mintak2nyer esok keadaan aku lebih bagus kerana klu x bgus bnyk kerja tergendala...moga esok lebih bgus dri hari ini XD:)

Rawatan dirumah :
• Jika demam itu tidak teruk tiada rawatan yang diperlukan
• Minum air atau cecair dengan kerap untuk menambah kehilangan bendalir dalam
badan.
• Makan makanan ringan dan mudah hadam seperti sup
• Cuba mandi dengan menggunakan air panas suam untuk meredakan demam.
• Berpakaian longgar, jangan berselimut kerana ini akan meningkatkan suhu badan.
• Makan ubat seperti paracetamol dengan jumlah yang tepat untuk meredakan demam

dikarang oleh Nizam

No comments:

Post a Comment

ade ker??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...